Tittar bakåt och framåt

Wihooooooo. Jag är naken!
Känslan när det är tvärdrag genom lägenheten efter att man varit svett i nacken, armhålorna och knävecken. Här blir jag till Philip kommer hem 💜.
Ytterligare ett wihooo på att det imorgon är fredag vilket också innebär gå-på-semester-dag! Ja ni som hängt med här vet ju hur länge vi väntat på detta moment. Särskilt för mig då jag förra sommarsemestern gick och var lite smånervös inför att börja jobba "på riktigt". Det förstörde ändå Cypernresan lite, gick stundvis och tänkte på att "om en vecka börjar jag jobba" och "nu är det bara 5 dagar kvar" osv. Svårt att bara slappna av då. Men i år....i åååååår .... kan jag luta mig tillbaka och klappa mig på axeln.
Det var lite gulligt häromkvällen när Philip kom hem och var trött och sa "alltså det tar verkligen på krafterna att vara ny på jobbet, längtar såååå till semestern. Man känner ju ingen och det är nya rutiner och arbetsuppgifter ". Med lite bister uppsyn sa jag "tro mig, jag veeeet, jag har haft 6+ nånting nya arbetsplatser senaste året. Jag VET hur det är att " vara trött"." Tänkte lägga till "samt pendlat 2 h med bil om dagen, i snöstorm dessutom, och krockat den, och sovit över i en bonnahåla". Men det sa jag ju inte för risken finns att jag blir bitter 😁😁😁. Bättre att blicka framåt, eller hur?
Men på tal om att blicka hit och dit. Blickar vi bakåt så var det ett år sen idag som jag slutade på posten. Lite kuriosa bara. 
Nu ska jag sätta på Rättegångspodden och bara njuta av den härliga luften 💛. Imorgon far vi upp till mryd för på lördag är det fest i lilla Älmhult för Philips morbror. Gratis mat gillar vi 😎.

Kommentarer:

1 Muu:

Hi hi, vilken fin bild. Den borde du förstora o hänga på väggen. Supersnyggt

Kommentera här: