I did it!

Nu är söndagen här och vi har så gott som packat våra resväskor inför resan på tisdag! Snart blir det lite tv-spel innan läggdags.
Idag har vi inte gjort så mycket speciellt, mest haft funderingar på vad som ska packas och sådär. Jag googlade fram en packlista på nätet och insåg att jag glömt det som stod överst - underkläder! Haha, vi som brukar ha sådan stenkoll före resorna har denna gång ingen koll alls. Glömmer packa saker och kommer på saker lite slumpartat.
Förutom packning har jag idag nått en riktig MILstolpe, bokstavligt talat. Jag sa till Philip idag att jag gärna hade velat ge mig ut på en löptur och att det stör mig att jag inte klarat milen än. Det är något jag velat såååå länge så jag frågade om han kunde tänka sig att vara mitt cykelsällskap. Och det kunde han. Vi gav oss ut och körde på!
Mitt första delmål- St Hans-parken gick bra. Mitt andra delmål - dammarna, gick bra, men mellan andra och tredje delmålet (studentområdet Vildanden, ca 8 km) blev tufft. Då sprack himlen upp och uppförsbackarna började. Jag flämtade till Philip "jag orkar inteee" men han peppade och peppade om att vi snart är på Mallis och äter lösgodis i solstolen. Och det hjälpte! Stundvis planade marken ut och jag fick återhämta mig. Solen gick i moln och jag stänkte vatten i ansiktet. Och jodååååå! Mör i benen kom jag ändå i mål, på MILEN på tiden 1 h och 8 minuter. Stolt som en tupp men trött som ett as! Nu tar jag emot utlandssemestern med öppna armar!
Det var senaste nytt. Imorgon ska jag färga mina fransar och bryn och vi får även besök av Morgan och Leo. Det blir en fin dag det!
 

Kommentarer:

1 Cindie:

Så grym!!!!

Kommentera här: