Förberedelser

God kväll. Molnen har rullat in över Lund och det kommer näääästan lite höstkänslor. Förmiddagen var dock fin så då har vi passat på att cykla till stan och till Mobilia. Växlat pengar och köpt korsordstidningar till den stundande resan. Vi har även tvättat, packat lite, städat och..höjdpunkten idag...bakat kanelbullar. Det är numera standard på våra utlandsresor. Direkt efter bagagehämtning så öppnar vi väskan och fiskar upp lite bullar att ha på transfern. Perfekt till mig som annars blir blodsocker-arg och "hangry".
Och när vi ändå var inne i affären och handlade så köpte vi med oss två läskflaskor eller "backläsk" som jag vill kalla det. Vilken nostalgi alltså. 
När jag ser flaskorna slungas jag 25 år tillbaka i tiden till när vi var hos farmor och lekte. Ofta fick vi höra "det finns lemonad i brygghuset" och så sprang vi ut där och valde med omsorg varsin lemonad. Dansk citronvand och loranga. Ja det sitter minnen i de flaskorna minsann.
Nu är klockan snart halv åtta och vi har precis kollat robinsson och ätit kvällsmat. Idag blev det halloumiburgare och såklart bulle till efterrätt. Snart ska vi spela tv-spel i form av Mario Kart. Får dock se hur länge vi håller på, jag blir förbannad på riktigt när jag inte vinner :D!
 
 

Kommentarer:

1 Muu:

Det var ju mysigt minne. Härliga bilder 😍

Kommentera här: