Besök i Lundastad!

Då var dan före dopparedan här och imorgon flyger vi södeut! Men först har vi avnjutit en måndag på bästa sätt. Vid tiosnåret kom Morgan och Leo på besök, och regnet med dem. Vi tänkte ut och fika efter att jag varit iväg och färgat mina bryn och fransar först. Detta gick dock i stöpet! Där var helt stängt och inte en kotte trots att jag fått bokningsbekräftelse på mailen. Jag vet att hon som driver det råkat ut för en "allvarlig olycka" i våras och inte kunnat ha öppet, men om det går att boka på nätet så tror man ju att hon är igång och driver allt igen? Ringde ett nummer men fick telesvar att verksamheten för nuvarande är stängd. På dörren satt även en skylt om att hyra ut lokalen. Dåligt att man kan boka även om verksamheten är vilande! 
Menmen. Istället körde jag till Ica och hämtade ut paket och köpte mellis till Leo. Kom hem till "middagen" då Leo satt och åt kokt potatis, torsk och äggsås. Luktade väldigt gott :D. När det var avklarat tog vi på oss och gick ut för fika. Regnet hade slutat och solen började visa sig. Vi vandrade ner till stadsparken och Stadsparkscafeet.
Morgan beställde i vanlig ordning två chokladbollar och kaffe, Philip tog Valrhonakaka och ramlösa och jag tog palsternackskaka och varm choklad. Där satt vi och hade det mysigt medan Leo sov sött.
När vi var klara tog vi turen i parken och kollade på exotiska fåglar. Vi lekte lite med såklart. Det blir man aldrig för gammal för.
 
På väg hem stannade vi till vid en lekpark. Leo fick gunga, åka kana med faster och äta lite grand.
Sen var vi hemma och hann spela lite tv-spel. De stack hem vid halv fyra och då gjorde vi mat.
Nu ska vi se till att fixa det sista och packa, vattna blommor och duscha. Larmet ringer runt halv fyra imorgon och sen ger vi oss av på äventyr!
Adjöken!

Kommentarer:

1 Muu:

Vilken härlig dag och vilka härliga bilder 😍

2 Cindie:

Fina! =) <3

Kommentera här: