Midsommarveckan har börjat

Måndagen är överstökad och det känns alltid bra. Ännu bättre att man vet att veckan är kort och en långhelg väntar. Jag ska dessutom bara jobba halva torsdagen för vi ska på möte med HTH kök då.
Philip är borta ikväll. Han reser partytält inför den stora festen imorgon. Det är den där årliga sommarfesten med hans förra jobb. De blir 80 stycken i en villaträdgård. En TISDAG. Stackars, stackars grannar.
Så lite underförstått så är han inte hemma imornkväll heller så jag ska väl passa på att träna nått då. Kanske Friskis, kanske joggingtur. 
Jag märker att jag inte är van vid att Philip inte är hemma. Han har varit hemma varje dag när jag kommer hem det senaste året och nu är den tiden ett minne blott och han är åter knegare. Och jag är åter gräsänka. Är inte jätteförtjust i detta måste jag erkänna. Men medan jag sitter och inte är förtjust och inte heller har en bild att bjuda på, så kan ni få en bild där jag balanserar en godisskål på huvudet.
På tal om denna skål så önskar jag att jag köpt fler när vi var på Cypern. Den är så fin. Kanske mamma och pappa kan köpa en till när de reser dit?
Och på tal om godis. Jag har inte ätit godis sen nyår men när vi reser till Mallis, då är det dags kan ni ge er fan på! Ska köpa två kilo kemikalier och njuta i min solstol nere vid havet medan jag glor på sönderbrända britter och bleka ryssar. 
Ja ni, det här inlägget blev mest trams men jag har inte så mycket nytt. Och det är ju trevligt det med ibland.
 

Kommentarer:

1 Muu:

Ha ha, jag tycker att det var en skitkul blogg och bilden var ju toppen! Ja fin skål 😊

Kommentera här: